22-03-2019 - Ventolau - Tavascan
23-03-2019 - Mortiers i Vall de Galba
22-03-2019

Beret – Parros – Cabana Liat – Mauberme – Beret
Sortim de Beret i enfilem cap al Cap des Closos per la cabana de Gessa i l’Arriu de Barlongueta. Primera baixada cap a a l’Arriu de Parros amb un bon gruix de pols, llàstima que un bon grup de francesos ens han avançat i ho han petat tot. Remuntem cap a Parros , a la primera punta de la carena el personal la gentada es queda, continuem sols cap al Parros. Prenem vistes del llarg camí que ens queda fins a Liat, molt bona inivació de tot aquest sector. Del cim hem de baixar uns 50 m a peu per manca de neu, calcem i comencem un llarg flanqueig per sota la Taula de Parros fins a buscar la part alta de l’Arriu des Calhaus on haurem de posar pells i remuntar cap al llac de Montoliu que passem per l’esquerra i remuntar al Còth de Mauberme, seguim pujant passant per sota el Mauberme fins arribar al punt on podrem iniciar la llarga baixada passant per Estanhets de Mauberme fins al Horat der Unhola. Remuntada final fins a la Cabana de Liat.
L’endemà sortim de Liat, baixant cap a Horat der Unhola i desfent el camí d’ahir fins a Estanhets de Mauberme, enfilem cap a la canal que ens portarà a l’aresta que porta al cim, vistes espectaculars a 360º. Baixem la canal, i flanquegem per sota el cim cap a Còth de Mauberme, baixem per uns tubs que ens portaran al costat nord del llac de Montoliu que travessem i enfilem cap al Còth de Montoliu. Comencem la llarga baixada cap a l’Arriu de Vernatar, anant a la dreta buscant la vessant nord on la neu es veu continua fins molt avall fins a trobar l’Arriu deth Horcalh, a partir d’aquí esquí de supervivència pel costat dret del riu , descalçant uns 10 minuts per arribar al pont de Cabau. Aquí agafem la pista trepitjada que ens retornarà a Beret.

https://ca.wikiloc.com/rutes-esqui-de-muntanya/beret-parros-cabana-de-liat-34458938 https://ca.wikiloc.com/rutes-esqui-de-muntanya/cabana-de-liat-mauberme-beret-3445917434459174